Wednesday, May 2, 2012

Initial

Fuhh... susah nya nak start menulis blog. makin di tinggalkan, 
makin hilang rasa berblog.
memang macam tu ye? perubahan zaman buat diri jauh dan jauh dari blog.
kalau dulu, setiap jam nk update, tapi bila umur makin meningkat,
rasa tu macam menghilang... hadoi..
macam banyak sangat komitmen diri, padahal kawin idak lagi, 
beranak belom pn tp busy dia kemaen lagi.
apa yang aku dapat lihat, mood tu datang menerjun bila perasaan jiwa kacau atau putus cinta.
masa-masa emas macam tu lah, idea sederas air terjun hah.
terus terang, sesungguhnya bila kita dalam keadaan sedih, 
kita rasa kita perlu luahkan sesuatu, mungkin tak semua orang boleh mendengar dengan baik, 
mungkin masing masing ada masalah sendiri.
siapa kita mahu membebani orang lain dan di bebani oleh orang lain?
kita bercerita kepada orang tapi mereka hanya menerima tetapi kalau kita sendiri tak mengawal dan mengatasi masalah sendiri, jangan kata kawan office, 
kawan baik pun belum tentu sanggup tadah telinga mendengar.
mungkin meluah di blog adalah alternatif terbaik macam kita ade facebook atau twitter.
dunia maya dah sangat ke depan.
kita guna(sign up), kita ambil (add friends), dan kita serap (comments).
kalau salah langkah, mungkin dunia maya adalah mimpi buruk kita.
menggunakan blog untuk meluah bukan satu dosa.
tp kalau dah kita gunakan ianya untuk benda-benda ke arah negatif, 
lu pikir la sendiri.
bila waktu bahagia macam ni, aku lebih suka menikmati.
menikmati tiap detik masa yang ada.
masa-masa dengan orang yang hargai kita adalah lebih baik dari masa-masa kita mengejar orang yang mengabaikan kita.
mungkin hati terlalu keras, oh, lupa, 
dulu sangat lembut sampai sanggup biar hati terabai,
tapi kalau di kira waktu sekarang, boleh di kira tough jugak lah :p
"kau abai, aku tinggalkan noktah"
sebab kalau kita mencari, mengejar dan merayu, semua untuk apa?
kalau hati memang seperti kaca, boleh ke kita ubah jadi seperti asal?
perasaan bukan boleh di kawal, tapi gunakan akal dari Ya tuhan.
Dia menganugerahkan untuk kita.
kita gunakan sebaik-baiknya, menjaga dan memelihara.
sebab akal tiada pada binatang, hanya manusia yang layak.
jadi, jangan di tanya, jika hati dipermainkan, apa yang perlu kita lakukan.
berserah? sudah cuba lakukan sesuatu? masih gagal? sudah sudah lah, 
dia akan datang jika dia jodoh kita.
aku anggap putus cinta adalah perkara paling perit yang akan di lalui semua orang.
sudah, jangan lah campur aduk kan hal-hal lain.kita cerita pasal perasaan ye.
aku juga pernah alami kekecewaan cinta.
tak apa lah, bila kita mengejar, dia makin jauh, tapi dia masih berjanji, 
aku berdoa mohon petunjuk, lepaskan jika dia bukan jodoh aku, dan berlaku betul, 
hati aku melepaskan dia.
muncul perasaan yang lain, dan perasaan yang bahagia itu untuk yang lain.
ye,bukan senang melepaskan, tapi tuhan maha adil, 
tak mungkin aku akan terus didera oleh perasaan, 
Dia memberi kebahagiaan yang lain, sebab orang lain lagi layak untuk memberikannya.
jika kita percaya pada diri sendiri, cinta itu akan datang,
 sebab semua pun layak merasa bahagia.
so, bila dah putus cinta, jangan sesekali kita down 
atau timbul perasaan jahat membalas-balas. 
kita redha, melepaskan, dan meneruskan. itu sebaik-baiknya.


Sekian


Nama saya Adi 
MAY 2012

















No comments: