Saturday, May 5, 2012

Perlu ke?

mood sudah datang. haha.. cerita pasal mood datang macam cerita datang haid ke apa ni? haha
sebenarnya, aku baru settle kan 1 bakul besar longgokkan bajuan aku.
dan, masih pending 2 longgok kan. oh shit! kenapa perempuan perlu bajuan yang banyak?
eh, lelaki pun banyak bajuan kn?
contohnya adik lelaki aku, eh, satu-satunya adik aku lah sebenarnya.
setiap kali keluar holiday atau ke shopping mall, dia satu-satu nya ahli keluarga
yang akan memborong sekurang-kurangnya seekor baju,
mungkin adik aku kaya raya atau mungkin seekor lelaki yang menjaga sangat penampilan.
er, macam salah je. hahahaha..
sudah..sudah..
sebenarnya aku nak cerita pasal perlu ke kita memuji pasangan?
perlu sangat atau langsung tak perlu?
pada aku, perlu dan tak perlu.
well, lebih kepada sikap jujur dalam diri sendiri.
macam aku, memang aku tak suka nak bermuka -muka semata-mata nak jaga
perasaan si lelaki. ye, pasangan sendiri.
jujur tu perlu, tapi jangan lah menjadi lampi sangat.
orang tunjuk itu, kau angguk, aku selekoh kiri, kau pun mengekot,
dan kalau orang ke lubang tahi, perlu ke nk turut serta?
so, pada aku semua ini kene bergantung pada kemampuan masing-masing.
kalau perlu jujur, lakukan.
kalau tak perlu, pandai buat, pandai lah kau tanggung!
macam mana nak jujur dengan pasangan?
er, aku tak reti dan perlu ke nak di ajar untuk semua tu?
macam aku sendiri, kalau aku rasa selekeh 1 masa tu,
aku pantang kalau lelaki tetap cakap,
"awak cantik, macam mana pun awak sangat cantik!"
oh damn!
perlu ke puji pasangan kau begitu?walhal muka dia, dressup dia macam bibik kt rumah.
ye, walau sederet model dewi remaja kau letak kat depan bf kau, 
dia tetap rasa kau juga yang paling cantik.
memang lelaki patut ada niat macam tu, tapi kalau menipu si gadis semata-mata untuk
menjaga hati dia, oh no! sangat tidak perlu.
apa yang aku suka practise, 
kalau kau kentut busuk dalam kereta?cepat sungguh aku sound, 
-"kentut kau busuk la!"
kalau gigi kau ada cili?
-"cili kat gigi kau tu kaut buang lah!"
kalau warna baju kau tak sejajar dengan kulit?
-"kaler baju kau macam keling lah!"
kalau rambut kau serabai?
-"agak-agak kalau kau lalu tepi orang gila, aku tak tahu nk beza kan orang sihat ngan orang sewel"
susah ke mahu jujur?
kalau kita asyik mahu menipu pasangan, sampai bila pun dia akan ingat dia lah wanita paling
the bomb kt muka bumi ni, walhal dia sudah persis makcik indon kerja kt rumah korang.
tak salah kita memuji, ye, kalau dia nampak cantik harini, apa salahnya berikan pujian.
dia berhak di puji. penat dia habiskan 5 jam depan cermin semata-mata mahu kelihatan
cantik ala model demi korang kn?
sekurang-kurangnya, dia akan rasa di hargai.
kalau korang ada idea bernas atau komen, bagitahu je lah.
bukannya susah sangat pun. ye tak?


conclusion nye,kau berikan pujian untuk si dia, bila dia layak untuk itu,
kau komen sebaiknya, jika dia kelihatan janggal di mata kau






sekian!

No comments: